The break up

Jag ligger i sängen och kollar på The Break Up på 3:an. Den visar allt som är jobbigt med att förhållanden tar slut, på ett komiskt sätt. och visst fan är det jobbigt. det spelar liksom ingen roll om man är den som dumpar eller den som blir dumpad, det är jobbigt hur det än är. den jobbigaste situationen är om man från början var bästa vänner. jag ska förklara. vi kan ta exemplet om mig och mitt ex... vi var bästa vänner innan vi blev ett par. vi hade skitkul tillsammans och kunde prata om allt, vi stöttade varandra vad som än hände. sen kom den dagen vi kysstes första gången, och vi "började hålla på" eller hur jag ska uttrycka mig. så höll vi på i över ett halvår, ingen av oss vågade ta steget att bli ett par, vi vågade liksom inte riskera vår vänskap. men en dag bestämde vi oss ändå för att steget att bli ett par och det var vi ett 1½ år. sen kom den dagen då allt tog slut. det var inte bara förhållandet som tog slut, även vår vänskap försvann. och nu pratar vi inte med varandra. är inte det underligt? att allt tar slut mellan två personer som har varit allt för varandra. ja, det tycker jag är bra jävla konstigt.

Ha det bra, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0