hur ska det här sluta?

jag har pratat mycket om framtiden med mamma&pappa den senaste tiden. vad ska jag läsa på högskolan? min högsta dröm har alltid varit att jag ska bli advokat, eller någonting inom juridiken, för sånt tycker jag är skitkul. men den drömmen känns så jävla långt borta. det var den drömmen jag satsade på i gymnasiet, men det känns liksom bortkastat nu, för jag kommer troligtvis aldrig komma in. jag sökte nu till hösten, och jag kom inte in. visst, jag har inga dåliga betyg, det vet jag, men dom är inte tillräckliga, och högskoleprovet kan slänga sig i väggen! så nu har jag börjat fundera vad jag ska läsa istället, det enda jag vet är att jag ska jobba med människor. jag jobbar ju på äldreboende nu, och jag trivs verkligen med att hjälpa dom.  men det är inget yrket jag skulle vilja ha hela mitt liv. så då har jag funderat på att bli läkare eller nåt, men ja tjena, dit skulle jag aldrig nå. så jag har funderat på nån slags sjuksköterska, och inte nån vanlig jävla sköterska utannvidareutbilda mig till nåt. äääääääh jag vetifan inte vad det ska bli av mig. men det känns som att tiden bara rinner iväg, och jag verkligen livrädd att jag aldrig kommer bli nåt.




Naj, puss på er!

i hear the echo of what we used to be


Kommentarer
Postat av: Belma

Plugga till socionom, det ska jag bli! De får man jobba med människor, gamla eller unga. Man kan rikta in sig på någon av de. :) puss på dig fridus!

2009-01-30 @ 06:56:52
URL: http://belma.blogg.se/
Postat av: Marina

hoHo britta de finns ju skk utbildning på distans i fagersta de ska jag läsa till hösten om jag kommer in..läs med mig för guds skull!!! pösss

2009-01-30 @ 11:44:13
URL: http://marrebus.blogg.se/
Postat av: Johanna

skratta roligt det är det bästa jag vet!

2009-01-30 @ 14:12:40
Postat av: Moster Ia

Gud vad fint du har gjort din blogg, det är verkligen du med det "gröna", puss älskar dig.

2009-01-30 @ 18:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0