Kvar i nåt jag lämnat

Nej, nu jävlar måste jag börja blogga ordentligt igen, moster har ju blitt den nya bloggdrottningen och jag kan ju inte vara nå sämre haha. har grejat med hennes jävla bloggdesign och vi lyckades tillslut att göra en bra header. så nu har jag lärt mig lite hur photoshop funkar, skitkul!

jag sitter och käkar lite nachochips är lite seg efter gårdagen. det blev vinkväll hemma hos Lina, med Lillemor och Sofia, riktigt mysigt. våra vinkvällar kan vara det bästa som finns ibland. sitta och prata om massa som vi inte brukar prata om, och bara vara.

och ni som kanske undrar hur det går för mina "tänder", ska jag berätta lite. just nu står jag inför ett jättesvårt val som måste fattas innan 26 februari. jag slog ut mina tänder den 7 september, och jag har fortfarande inte fått tänderna fixade, jag går ju runt med två fula provisoriska framtänder. men åter till det svåra valet. tandställning som drar ner rötterna av mina framtänder (fattar inte riktigt hur men) i 6-8 mån, för att sedan sätta dit nya tandkronor. detta betalas av min försäkring gudskelov. men kruxet med det här är att hela min käft kommer bli ännu mer cp än nu. jag kommer få ett ganska jättestort överbett om jag väljer det här alternativet. så till det andra alternativet. tandställning som drar fram framtänderna, och som samtidigt fixar mitt överbett och hela munnen. detta kommer då ta 1½-2 år!!!!!!!!! och dessutom får jag betala mellanskillnaden från det föregående alternativet, vilket blir ett par tusen!!! förstår ni mitt svåra val?
visst, jag vill verkligen fixa hela min mun, men jag vill inte ha tandställning så länge och jag allra helst inte stå och betala. men om jag väljer det snabbare alternativet, så kommer jag få nya framtänder och slippa tandställning så länge, men då kommer jag se ut som fan i munnen. nu har jag världens beslutsångest, för vilket alternativ  jag än väljer så kommer jag ångra det. vad skulle ni göra?         

  fuckface, ge mig den 6 september igen, så jag får gå tillbaka och ångra vissa saker den kvällen. jag skulle gett fan i att tjafsa med den där fittan (ursäkta mitt språk, men hon är verkligen en fitta), och gett fan i att vara på fel plats överhuvudtaget. inget av det här hade hänt, jag hade inte fått den där knuffen av honom så jag flög i marken, jag skulle aldrig ha blivit så sårad som jag blev den kvällen.


nej, nu ska jag ha lite happythoughts och just därför lägger jag in den här bilden på mig och världens sötaste tuva <3




Kommentarer
Postat av: Moster Ia

Gumman jag förstår att det e ett jättejobbigt beslut det här med dina tänder men "bit" ihop det kommer att bli fina igen......Du kan bara blicka framåt glöm denna septembernatt......Det som har hänt har hänt jag vet att du är en stark kvinna som tar dig igenom det..du vet vad jag tycker puss puss...Elliot såg kortet på dig och Tuva ni är jättefina det som är så roligt var att han sa:-titta mamma jag tittar fram bakom Frida ha ha ha

2009-01-31 @ 20:28:22
Postat av: Anonym

Om jag var du skulle jag välja tandställningen som drar fram framtänderna. Se det som en investering! Det kanske lönar sig i slutändan ? Om det görs "ordentligt" från början, så kanske det inte blir några komplikationer sen...

2009-02-01 @ 08:24:44
Postat av: Moster Anna

Hej

Eller ska jag kolla mig "Bloggdrottningen"? Ha, så kul att jag triggat igång ditt bloggande för det har jag saknat. Och du det där med tänderna så välj det lite längre och dyrare alternativet det kommer du vara tacksam för i framtiden. Det är som sagt bara att "bita ihop" ha ha ha va rolig jag är. och pengarna ja du jobbar ju hela tiden så se det som en investering för livet för du säger ju att du inte vill se ut som fan i mun. Go for no 2 babe.

Kul föresten att se två snyggingar på bild. Nä du gumman du är bäst så tänk inte på han eller henne för dom förtjänar inte dina tankar och din tid. Puss på dig gullunge, I love you.

2009-02-01 @ 11:18:03
Postat av: Åsa

Om jag var som du skulle jag välja alternativet med räls i 1,5-2 år och få hela käften fixad. Bättre med räls i några år och få hela käften fixad än att få ett stort överbett.

2009-02-02 @ 16:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0