blixtrar&dunder, magiska under.

Long time, no seen. kom hem från en underbar resa som jag har gjort med kajsa&hanna i turkiet, alanya. veckan har varit riktigt grym med massa bad i hav och pool. resan börjde inte så bra om man säger så. vi skulle lyfta 17.40, 17 aug från arlanda. vi lyfter planet och efter ca 10 min, slår blixten ner i planet. det dånade till och vi blev rädda, vi väntade bara på att kaptenen skulle berätta att allt var okej, men då kommer en till blixt och det låter som att motorerna stannar. när kajsa tar min hand och hanna börjar gråta börjar jag också bli riktigt rädd. kaptenen ropar sedan ut att allt är lugnt men att vi för säkerhetsskull måste nödlanda igen på arlanda för att kolla igenom planet. vi fick värdecheckar så vi satte oss i baren för att vänta på mer info kl 20.30. då fick vi ytterliggare info om att vi får ny info 22.30 och då berättar dom att vi 400 passagerare ska få sova på hotell runt om och få ny info dagen därpå. sagt och gjort. så vi kom äntligen iväg vid 12.15 dagen därpå. kom dessvärre ner till turkland väldigt sent så vi missade en heldag.

men resan har varit underbar, vi har solat, badat, druckit drinkar, klubbat, varit på turkiskt bad med helkroppsmassage och peeling, skrattat ihjäl oss några gånger, ätit&druckit gott och njutit av varandra och att finnas till. innan vi åkte till turkiet hör jag hört att turkarna är jobbiga och att böneutropen är jobbiga och såvidare. men jag har fått en helt annat uppfattning, turkarna är jättetrevliga och böneutropen hörde jag bara nån gång väldigt långt borta.

kom hem imorse vid 05.30, sov typ hela dagen, och nu sitter jag och längtar tillbaks lite, så vi får åka nånstans snart igen!!

bilder kommer senare, ska sova nu, PUSSPUSS!

Kommentarer
Postat av: ewe

Det ligger en bit utanför stan:P Hur är det med dig? Hade du en bra resa trots oflytet i början?

2010-08-26 @ 14:45:06
URL: http://evelinahafstrom.blogspot.com
Postat av: ewe

haha vilken dumhuve jag är, skrev svar på din kommentar o SEN läste jag ditt senaste blogginlägg:P Bra att ni hade det bra!!:)

2010-08-26 @ 14:46:20
URL: http://evelinahafstrom.blogspot.com
Postat av: ewe

Tack sötnos!:)

2010-08-27 @ 00:07:58
URL: http://evelinahafstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0