Skolstart

Idag har jag varit i mitt kära Örebro igen, för idag var det nämligen skolstart  med blandade känslor. Jag hade mer en gärna haft lite längre ledighet, men det är kul att träffa alla igen. Som ni kanske vet så pendlar jag ju mellan Fagersta&Örebro, så jag skulle i vanlig ordning köpa ett pendlarkort i söndags, men som tur var kollade jag om tågtiderna hade ändrats eller om de var desamma som förra terminen. Vilket de inte var!!! Pga av rälsarbete eller vad man ska säga så går det senaste tåget hem från Örebro kl 13, vilket betyder att jag inte kan komma hem utan att bli fattig eller sitta på tåg i tusen år. (förutom när jag slutar skolan tidigt, vilket inte händer så ofta på det nya schemat) Arbetet ska tydligen inte bli färdigt förrän 25 sep, kuljul. Så nu kommer jag behöva bli inneboende hos William&Linda  ganska ofta fram tills arbetet är klart, stackrarna, haha. Idag dock jag dock bilen dit, men det kommer också ruinera mig... Menmen, här ska det inte klagas.

Sitter just nu hemma hos Lillemor, hon har bjudit på lite vin och vi har nyss kollat på Love Happens, jättemysig film. Och just i detta skrivande ögonblick strömmar Lars Winnerbäcks: För dig, ur högtalarna och Lillemor flätar en fiskbensfläta på mig, är inte det underbart så säg!

Nu ska jag njuta en stund till, PUSSPUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0