En kväll i juni

Sitter och lyssnar på En kväll i juni just nu, gråter och undrar över hur du har det. Vi har sjungit den så många gånger tillsammans morfar, jag satt i ditt knä och sjöng, eller så dansade jag för dig. Vi allihop har alltid sjungit mycket ihop, haft fest och setat in på småtimmarna med våra sånghäften och sjungit tillsammans. Du hade en enorm sångröst morfar, och du dansade grymt bra. Jag kommer ihåg när du försökte lära mig vals.
Jag undrar hur du har det i himlen nu morfar. Har du accepterat din död? Har du det bra? Snälla ge mig ett tecken eller berätta för mig så jag vet. Usch vad jag saknar dig! Vi träffade prästen idag, hon kom hem till dig och mormor, det var jätteskönt att prata om allt som kommer hända inför begravningen och så vidare.
Pratar med Johanna på msn, och morfar om du träffar Maggan i himlen hoppas jag att du hälsar på henne, ge henne en stor kram från mig och Johanna, jag saknar dig också Maggan, tänker på dig jättemycket ibland. Ta hand om varandra tills vi kommer upp och kramas igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0