Tror inte på nåt: Stiko Per Larsson








Jag tror inte på nån När dom kallar oss mindre Jag tror på en vår Efter en kolsvart vinter Jag tror inte på yards Jag tror på meter Och jag tror på farsan Inte på hypade poeter Jag tror inte på bly eller hagel Jag tror inte på slump Jag tror på ödet Och jag tror inte på styrka eller svaghet Jag tror på norr, jag tror inte på söder Nej, hör på dig själv hur du slinter med orden Och hör på dig själv hur du slinter med orden Jag tror inte på gud Eller domedagsprofeter Jag tror på lyckan När folk minns vad jag heter Och jag tror på rött blod Och jag skrattar åt det blåa Jag tror inte på att vinna För jag kommer alltid tvåa Och jag tror inte på Schweiz Innan jag vart där Jag tror inte på att fylla det tömda glaset Och jag tror inte på att Springa för att glömma Jag tror på att stanna kvar, Stanna kvar och drömma Nej, hör på dig själv hur du slinter med orden Och hör på dig själv hur du slinter med orden Och du blir kvar här Jag tror inte på en tom rymd Jag tror på stjärnornas lyster Jag tror inte man ska gänga sig Med bästa polarns syster Och jag tror på blod, svett Och blanda det med tårar Ja jag tror inte man ska lyssna När dom kallar oss för dårar Nej, hör på dig själv hur du slinter med orden Och hör på dig själv hur du slinter med orden Och du blir kvar här Jag tror inte på nån När dom kallar oss mindre





Jag tror på en vår efter en kolsvart vinter


















Kommentarer
Postat av: batman

skönt att nån mer än Robin tror på mig.

2010-10-02 @ 13:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0