Organdonation

Hade föreläsning om organdonation&transplantation idag, och fick lära mig massa intressant. Visste ni att om man inte tagit ställning till donation så tar dom dina organ om inte anhöriga motsäger sig det? Det visste inte jag... Så nu ska jag ta ställning till det via donationskort. Jag vill donera mina organ, men inte mitt hjärta, inte mina lungor och inte mina hornhinnor, jag tycker det är läskigt, för jag tror att jag kommer leva vidare genom mottagaren. Haha, det låter värsta konstigt kanske, men ja jag tycker det känns väldigt olustigt iaf. Men jag tycker självklart att alla ska donera sina organ, för det räddar liv! Om man inte finner det olustigt så varför inte liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0