Välkommen till Fagersta- det du inte vet om dig själv, vet alla andra

just nu verkar det vara trubbel lite överallt i den här stan. det väl lätt så när man bor i ett brukssamhälle med ca 13000 invånare. skitsnacket, rykterna och faktan forslas runt mellan människorna och ganska fort vet alla allt om alla. som många brukar säga om den här stan: Välkommen till Fagersta- det du inte vet om dig själv, vet alla andra. och det ligger nog någon slags sanning i det. För att ta ett exempel gick det rykten för ett tag sen att en vän till mig hade HIV, det gick så långt att min vän tillslut trodde på att han hade HIV, så han gick och gjorde ett test, vilket såklart visade sig vara negativt. liksom vad är det för mening att starta sådana rykten? om man nu känner för att starta ett rykte, kan man inte då välja att göra det hela mer realistiskt?

i Fagersta finns det en krog som alla går till, om man vill försöka undvika någon, så är det alltså inte så lätt. det enklaste är helt enkelt att strunta i att gå ut på krogen, men det blir ju alldeles för tråkigt. då går man ut iaf, och stöter ihop med de personer man helst vill undvika. och då har man ofta alkohol i kroppen och det blir tjafs, och så kan det antingen sluta som jag gjorde, utan framtänder, eller som det gjorde för ett tag sen utanför en pub i stan, skottlossning. eller så är det bara man-mot-manslagsmål, om vilken som är störst, bäst och vackrast. jag antar att det är samma sak i alla småstäder. men ändå finner jag tryggheten här, fagersta kommer alltid vara mitt hem, och jag kommer nog aldrig känna samma trygghet någon annanstans. även om jag inte känner mig speciellt trygg när jag går ensam om kvällarna, men det finns ändå alltid något att hålla fast vid. konstigtdetdär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0