♥ Dag 5 – Vad är kärlek.

Vad är kärlek? Två själar, en kropp. Man är ett med sin älskade. Fast det finns olika kärlekar. Kärlek till sin familj, till sina vänner, till sitt yrke, sin hobby och till och med till ting. Olycklig kärlek, krossad kärlek, sviken kärlek, kärlek till dom som inte finns mer och kärlek-kärlek, det som är just nu. Kärleken är lika stor i allt, men känslorna annorlunda. Men närheten är lika viktig i all sorts kärlek. Närhet är en viktig del av kärlek om ni frågar mig oavsett vilken kärlek det är.
Vänskap är också en kärlek, vänner är den familj man själv väljer. Vänskap är två kroppar, en själ. Ni vet att man brukar säga att kärlek kommer och går, men vänner dom består. Jag skulle vilja säga tvärtom: Vänner kommer och går men kärlek den består. Ja, exakt så vill jag säga. För det är så det är. Kärleken finns i allt du gör, allt du säger. Det är det som driver oss människor framåt.
Ja, det här är vad kärlek är för mig. En dusch på det här så!

Kommentarer
Postat av: mamma

:)

2010-12-09 @ 14:31:18
Postat av: Pauline

Du är en klok kvinna! <3

2010-12-09 @ 21:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0