grubblerier

Tog en promenad från tågstation tillsammans med Karin idag, och vi babblade om allt mellan himmel&jord, och det slutade med kaffe på hennes balkong för att fortsätta prata om allt&inget. Karin är verkligen en såndär underbar människa man kan prata om allt med, hon lyssnar, förstår, kommer med respons o.s.v. Jag tycker jättemycket om att prata med dig ska du veta! Hursomhelst så pratade vi mycket om framtiden, vilket stressar och skrämmer mig något enormt ibland. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är jag är rädd för vad gäller framtiden, men tanken att man inte har en jävla aning vad som kommer att ske är skrämmande på något sätt. Frågor och tankar som: Kommer jag leva singel hela livet? Kommer jag vilja arbeta som sjuksköterska när jag väl har pluggat klart? Vart kommer jag bo någonstans? Kommer jag bilda familj&hus? o.s.v... Självklart tror jag inte på att jag kommer vara singel hela mitt liv, men det är något jag tänker på ibland.

Något att som skrämmer mig mest av allt är döden. Det låter hemskt att jag går och tänker på döden, men jag har aldrig upplevt döden på väldigt nära håll, och jag vet att den dagen kommer att komma förr eller senare. Och den dagen vill jag aldrig uppleva. Jag är inte rädd att jag ska dö, utan att jag kommer att mista någon som jag håller kär. Vetinte hur eller varför jag har kommit att tänka på det här jätteofta, men det har väl slagit mig att döden är en del av livet, tragiskt nog. Och nu när det är val snart, så tycker jag att något parti ska ta bort döden, så att man kan leva i lugn och ro. Ja, det partiet skulle jag rösta på direkt.

Nu har jag fått ur mig lite skit som jag grubblar på. PUSSHEJ!

 

Kommentarer
Postat av: johanna

jag skulle också ha röstat på dem!

2010-09-01 @ 19:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0